Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів.

Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів
Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів

Нафтопереробники по всьому світу несподівано ростуть багатством, виробляючи ключові види палива в останні тижні. Це дозволяє галузі відчути певне полегшення перед очікуваним ослабленням у подальшому році через закриття заводів, що призвело до зменшення поставок палива, необхідного для задоволення пікового літнього попиту.

Цей розвиток подій став ударом контрасту до цін на сиру нафту, які впали до чотирирічного мінімуму в травні. Попри те, що ОПЕК+ раніше скасувала обмеження видобутку нафти, попит на паливо залишається стійким, що позначається на прибутках нафтопереробників.

"Маржі сильні, тому що баланс продуктів - попит і пропозиція - все ще напружений," - підкреслив аналітик Sparta Commodities Ніл Кросбі. Переробні маржі - це той прибуток, який нафтопереробник отримує від перетворення сирої нафти на паливо, як от бензин або дизель.

Очікуване зниження прибутків від нафтопереробництва

Лише декілька місяців тому лідери нафтової галузі попереджали, що 2025 рік обіцяє бути важким для нафтопереробки. TotalEnergies та BP вже повідомили про падіння прибутку в першому кварталі через менші надходження від палива.

Незважаючи на певні полегшення на ринку палива, нафтопереробники продовжують боротися зі зниженням попиту через економічні спади, загострення конкуренції та рост використання електромобілів.

  • Глобальні комбіновані переробні маржі досягли 8,37 доларів за барель у травні 2025 року, що є максимальним значенням з березня 2024 року. Проте це значно менше середнього рівня у 33,50 доларів у червні 2022 році, коли попит почав відновлюватися після пандемії та конфлікту в Україні.
  • Припинення діяльності нафтопереробних у США та Європі сповільнило зростання чистих глобальних переробних потужностей в порівнянні з зростанням попиту, що призвело до покращення фінансових показників існуючих заводів.
  • Глобальні поставки дизельного палива можуть зменшитися на 100 000 барелів на добу у 2025 році, в той час як попит скоротиться на 40 000 барелів на добу, згідно з аналітиками енергетичної консалтингової компанії FGE.

Після скорочення видобутку нафти ОПЕК+ і слабкості попиту, нафтопереробники отримують несподівану можливість вигідно працювати на ринку палива, вражаючи конкурентів стійкими прибутками. Тим не менш, сектор може стати поступово менш прибутковим через зниження попиту на паливо через різні економічні та конкурентні чинники, які впливають на галузь.

Проскубіння видобутку нафти ОПЕК+ призвело до стійкості попиту на паливо та підвищення прибутків нафтопереробників. Однак прогнозується, що незважаючи на це, сектор може зіткнутися зі складнощами в майбутньому через загальне зниження попиту на паливо.

Читайте також

Реклама